Treść Strony: Wszystkie aktualności
Wszystkie aktualności
Stronicowanie
Moje dziecko jest nieśmiałe
2020.05.27Nieśmiałość to poważny problem wielu dzieci i młodzieży, a nawet dorosłych. Dziecko nieśmiałe ma trudności w odnalezieniu się w grupie, podejmowaniu wyzwań i nowych, nieznanych dotąd działań. Negatywnie wpływa na samoocenę i pewność siebie, zmniejsza poziom satysfakcji z życia. Osoby nieśmiałe nie wykorzystują w pełni swojego potencjału, przez to też mają o wiele mniej doświadczeń życiowych niż inni. Jak więc pomóc dziecku pokonać nieśmiałość?
PLASTIKOWE NAKRĘTKI
2020.05.13Zachęcamy do dalszego zbierania plastikowych nakrętek.
Dziękujemy wszystkim zbierającym.
Zaczarowana zakładka
2020.05.13W minionym miesiącu obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich z tej okazji dzieci i rodzice z przedszkola zaangażowali się w akcję w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek” w którym nasze przedszkole uczestniczy od września. W ramach akcji powstały „Zaczarowane Zakładki” wszyscy spisali się na medal.
Czytanie dzieciom książek ma ogromną moc i niesie ze sobą wiele korzyści o tym pamiętają przedszkolaki i ich rodzice.
DZIĘKUJEMY ZA WYKONANIE PIĘKNYCH ZACZAROWANYCH ZAKŁADEK.
Różnorodność jest normą a nie wyjątkiem!
2020.05.13W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek” rodzice i dzieci z Punktu Przedszkolnego „Bajka” wzięli udział w obchodach Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa, który obchodzimy 21 Marca.
Jak zachęcić dziecko do współpracy?
2020.05.13Słowo „współpraca” oznacza „pracować wspólnie dla osiągnięcia zamierzonego celu”. To kompetencja społeczna warunkująca jakość relacji z innymi ludźmi. Pozwala lepiej poznać się osobom współpracującym, zwiększa poczucie własnej wartości i pozwala utożsamić się z innymi, zacieśnia grupę. Taką grupą jest też rodzina. Aby więzi w rodzinie były zdrowe, wszyscy jej członkowie muszą ze sobą współpracować. Współpraca ta w dużej mierze opiera się na prawidłowej komunikacji między rodzicem a dzieckiem. Poniżej znajduje się siedem sposobów komunikacji z dzieckiem zachęcających je do współpracy:
JAK BEZ WALKI SPRAWIĆ, BY DZIECKO ODRABIAŁO LEKCJE?
2020.05.13Dziecko nie chce odrabiać lekcji? Każda próba nakłonienia go kończy się marudzeniem albo kłótnią? Pamiętaj - niechęć dziecka do nauki nie zawsze wynika z jego lenistwa. Dziecko może być np. przemęczone, niewyspane lub znudzone ciągłą nauką. Jak zatem sprawić, by dziecko odrabiało lekcje? Oto kilka propozycji:
Każdy wiek ma swoje lęki
2020.05.04Każdemu z nas mogą się przydarzyć sytuacje, których skutkiem jest lęk. Każdy będący rodzicem chce ustrzec i chronić swoje dziecko przed niebezpieczeństwami, ale nie jest w stanie całkowicie wyeliminować strachu z jego życia. I bardzo dobrze, ponieważ lęk pełni funkcję adaptacyjną w życiu dziecka – dzięki niemu kształtuje się w nim umiejętność oceny niebezpieczeństwa danej sytuacji, a także tworzą się strategie radzenia sobie z nimi. Pod względem rozwojowym każde dziecko musi przejść przez pewne fazy lęków. Oczywiście istnieją różnice indywidualne w doświadczaniu lęków rozwojowych, więc nie przejmujcie się, jeśli Wasze dziecko nie doświadczyło niektórych z lęków opisanych poniżej.
KONKURS PLASTYCZNY ”OTO WIOSNA NA OBRAZKU”
2020.05.04Organizator: biblioteka szkolna
Cele konkursu:
- popularyzacja i promocja poezji dla dzieci,
- rozbudzenie pasji czytania,
- rozwijanie zainteresowań literackich i plastycznych najmłodszych czytelników.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
2020.04.03„Ja myślę i czuję tak samo jak inne dzieci. I chciałbym się tak samo zachowywać. Ale nie umiem. Ciągle robię dziwne rzeczy i wszyscy myślą, że jestem głupkiem.” (R.Jędrzejewska-Wróbel „Kosmita”)
2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.
Autyzm jest obecnie diagnozowany w Polsce u 1 na 100 dzieci i wpływa na życie całej rodziny. Dlatego tak ważna jest wiedza, akceptacja i zrozumienie.
12 blokad komunikacji rodzic - dziecko
2020.03.31Komunikacja jest procesem tworzenia, nadawania, odbierania i interpretowania komunikatów między ludźmi - procesem wzajemnego przekazywania sobie informacji pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Co zrobić, żeby umieć się dogadać z własnym dzieckiem? Najpierw należałoby nauczyć się rozpoznawać i komunikować własne uczucia, a następnie wyeliminować bariery, które stawiamy w kontakcie z nim.